Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017

Οικολογική καταστροφή απο πλοίο 45 ετών. Κάποτε πρέπει να παραιτηθεί και ένας υπουργός.

Του Καθηγητή Γ.Ζουγανέλη

 


ΠΛΟΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΠΛΑ ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ 

Στη φωτογραφία ένα μοντέρνο πλοίο διπλού τοιχώματος που εξασφαλίζει περισσότερη ασφάλεια στη μεταφορά καυσίμων, όπως και ταχύτερη διαχείριση του έρματος (νερό) στη περιοχή του διπλού τοιχώματος (για να έχει το πλοίο μεγαλύτερη ευστάθεια). Στα πλοία με τα διπλά τοιχώματα η συντήρηση γίνεται ευκολότερα, ακόμη και όταν ταξιδεύουν! Είναι άγνωστο πόσα κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Πρέπει να είναι τα πιο νέα. Τα παλιά είχαν μόνο μονά τοιχώματα.

Ο λόγος που υπάρχει διπλό τοίχωμα είναι για να μην υπάρχει διαρροή πετρελαίου απο τις δεξαμενές προς τη θάλασσα σε περίπτωση ατυχήματος. Συνεπώς παρουσία πετρελαίου στα διπύθμενα είναι εγκληματική.

Το Αγία Ζώνη ΙΙ που βυθίστηκε φέρεται να μη διαθέτει τα κάθετα διπλά τοιχώματα, όπως αυτά στη φωτογραφία, παρά μόνο τα οριζόντια στο πυθμένα του (τα λένε διπύθμενα). Σε αυτά μπαίνει μόνο νερό για σταθεροποίηση και τίποτα άλλο δεν επιτρέπεται.

Εγκληματική είναι η στάση του υπουργείου εμπορικής ναυτιλίας που επιτρέπει σε πλοία τέτοιας παλαιότητας να κυκλοφορούν στο Αιγαίο, γεμάτα με μπαλώματα. Εγκληματική είναι και διαχρονικά η στάση του υπουργείου στο θέμα της πρόνοιας για τη προστασία των θαλασσών απο ατυχήματα.

Το υπουργείο έπρεπε να είχε βάλει γρήγορα φράχτες σε διάφορες αποστάσεις στη περιοχή που βούλιαζε το πλοίο, ώστε να μη διαδοθεί η πετρελαιοκηλίδα στις ακτές δημιουργώντας παρατράγουδα στον τουρισμό εν μέσω περιόδου. Δώδεκα ώρες μετά είναι πολύ αργά. Πάααααρα πολύ αργά.

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΖΟΥΤ ΠΟΥ "ΑΝΕΒΟΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ"

Σε αυτή τη χώρα πολλοί πληρώνονται τζάμπα, τους λιμενικούς απο το εξωτερικό τους φέρνουν στην Ελλάδα κάτι τύποι σαν τον Καμίνη που κατέβασε τη περίφημη ρόδα που έστησε παράνομα στο Σύνταγμα και τους βαπτίζουν τελευταία στιγμή ως εμπειρογνώμονες! Άλλοι πάλι λένε ότι το μαζούτ στη θάλασσα ανεβοκατεβαίνει. Δεν είναι μόνο άχρηστοι, είναι και επικίνδυνοι. Η λέξη "ειδικός" στην Ελλάδα δεν έχει νόημα. Aς δούμε το "γιατί" άλλη μια φορά με τη βοήθεια του διαγράμματος.

Το "κανονικό" μαζούτ έχει πυκνότητα το πολύ 890 kg/m3 στους 15 βαθμούς Κελσίου (σημείο Α). Στους -21 βαθμούς Κελσίου που το νερό της θάλασσας γίνεται πάγος, το μαζούτ έχει πυκνότητα 930 kg/m3 το πολύ (σημείο Β). Στο σημείο Α και στο σημείο Β το μαζούτ βγαίνει στην επιφάνεια της θάλασσας, όπου ξεκινά η αποσύνθεση του στον αέρα (οξείδωση) υπο τον ήλιο (υπεριώδη ακτινοβολία). Αυτό δεν σημαίνει ότι η μόλυνση απο το πετρέλαιο εξαφανίζεται.

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Τόσα χρόνια στο λιμενικό δεν έχουν ανακαλύψει πως μπορείς να ταυτοποιήσεις δύο κηλίδες μαζούτ. Δεν μπορούν ακόμη να αποδείξουν ότι μια συγκεκριμένη πετρελαιοκηλίδα προέρχεται απο ένα συγκεκριμένο πλοίο. Το ΕΛΚΕΘΕ δεν ξέρει να τους πεί πως γίνεται; (Δεν θα την απαντήσω)

Την κάνω αυτή την ερώτηση γιατί είχε βγεί στα ΜΜΕ το γνωστό γυφταριό και έψαχνε επί μέρες για άλλο πλοίο που θα μπορούσε να ξεράσει την πετρελαιοκηλίδα αντί για το Αγία Ζώνη II. Η λέξη "ειδικός" στην Ελλάδα δεν έχει νόημα. Είναι άσχετοι.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Τόσα χρόνια στο λιμενικό δεν έχουν ανακαλύψει πως να υπολογίζουν, πόση είναι η μέγιστη επιφάνεια που μπορεί να καλύψει στη θάλασσα μια πετρελαιοκηλίδα 300 τόνων μαζούτ. Το ΕΛΚΕΘΕ δεν ξέρει να τους πει πως γίνεται; (Δεν θα την απαντήσω αλλά και απάντηση δεν έχω ακούσει).

Η λέξη "ειδικός" στην Ελλάδα δεν έχει νόημα. Είναι άσχετοι. Αν σε αυτά τα βασικά ερωτήματα δεν υπάρχουν απαντήσεις τόσα χρόνια, να πάνε όλοι να ... "Σύμπαν και ηθική" οι μαλάκες.

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ

Το μαζούτ με τη βοήθεια του ήλιου αποσυντίθεται σε μια πληθώρα υδρογονανθράκων. Απο αυτούς ένα μέρος φεύγει στον αέρα, ένα μέρος κάθεται στο βάθος της θάλασσας προκαλώντας βιοπροβλήματα στα ψάρια και στα κοράλια που ζούν στα μεγαλύτερα βάθη, ένα μέρος προσροφάται στο φυτοπλαγκτόν και στο ζωοπλαγκτόν (μικροργανισμοί, ψάρια κλπ) προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στην αλιεία που θα ελαττωθεί απο τη μείωση των γεννήσεων των αυγών των ψαριών  κλπ. (βιβλία γράφεις). Σημειώστε ακόμη, ότι ενώ το μαζούτ (mazut) δεν διαλύεται καθόλου στο νερό, ενώσεις προερχόμενες απο την αποσύνθεσή του διαλύονται. Προφανώς μετά το συμβάν πρέπει να απαγορευθεί η αλιεία σε συγκεκριμένα μέρη. Το ΕΛΚΕΘΕ δεν ξέρει να τα κάνει αυτά.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΦΟΡΕΑ (ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΚΕΘΕ)

Θέλω να επισημάνω ότι είναι τεράστια η καταστροφή που έχει γίνει ενώ οι έλεγχοι απο τη πολιτεία δεν γίνονται σωστά. Οι αυτοψίες δεν είναι έλεγχος. Πολλές ενέργειες που θα έπρεπε ήδη να έχουν γίνει, δεν έχουν γίνει. Το ΕΛΚΕΘΕ υπολειτουργεί. Δεν ξέρει να κάνει ελέγχους. Θα παίζουμε τώρα; H χώρα είναι Κολομβία. Το μαύρο χρήμα, τα ναρκωτικά και τα λαθραία πάνε γόνατο. Τα παίρνουν όλοι.

Ακολουθεί μια εικόνα απο το βυθό στη περιοχή της Σαλαμίνας που δείχνει την καταστροφή λόγω αποσύνθεσης της πετρελαιοκηλίδας. Συγκρίνετε την προηγούμενη και την επόμενη φωτογραφία.  Το μόνο καλό είναι ότι το βάθος στο οποίο βυθίστηκε το Αγία Ζώνη ΙΙ είναι μόνο στα 30 μέτρα, αλλοιώς θα υπήρχε ακόμη μεγαλύτερη καταστροφή για το περιβάλλον.


Παρατηρείστε τα κομμάτια της πετρελαιοκηλίδας που έφτασαν ήδη στο βυθό μετά την αποσύνθεση στην επιφάνεια απο τον ήλιο και τον άνεμο. Να γιατί ο Κουρουμπλής είναι πεπεισμένος ότι σε ένα μήνα δεν θα φαίνεται τίποτα και αύριο ο κάθε λαϊκιστής Παπαχριστόπουλος θα λέει ότι πήγα για μπάνιο και δεν είδα πετρελαιοκηλίδα! Όλα θα έχουν πάει στον πάτο της θάλασσας όπου θα παραμείνουν για πολλά χρόνια, μια διαδικασία που απο τη πρώτη στιγμή έχει ξεκινήσει.

Στη φωτογραφία αριστερά βλέπετε το αποτέλεσμα της διαδικασίας αποσύνθεσης πετρελαίου με οξείδωση. Είναι οι γνωστές "πίσσες".

Οι παληοί κολυμβητές θα θυμούνται το γνωστό αποτύπωμα "σοκολάτας" που έβλεπαν στο πέλμα τους όταν έβγαιναν απο τη θάλασσα στις παραλίες της Αττικής πρίν 30 χρόνια λόγω της πετραλαϊκής μόλυνσης που υπήρχε. Αυτό χάρι στην ανικανότητα Κουρουμπλή πλέον επανέρχεται... Tο υπουργείο έχει ευθύνες που δεν διέθετε τα κατάλληλα μέτρα. Έψαχνε να τα βρεί μέχρι τελευταία στιγμή, δεν τα βρήκε και μεγιστοποίησε την καταστροφή.

ΤΑ ΤΡΩΤΕ ΑΜΑΣΗΤΑ

Αναφέρθηκε με ύφος "επιτυχίας" στο ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΣΚΑΙ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΑΕΙ απο τον υπουργό των εφοπλιστών η επιλογή του "μηχανικού" καθαρισμού, κάτι που είναι ένα ακόμη λάθος, αφού ο χημικός καθαρισμός έχει προχωρήσει τεχνολογικά πολύ. Το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας δεν είχε τίποτα στο "συρτάρι" του για τη περίπτωση ατυχήματος. Κοιμόταν όρθιο. Η ΝΔ κατηγορούσε αλλά δεν είχε πρόταση. Δεν καταλάβαινε. Μέχρι τον Βαρβιτσιώτη θυμήθηκε. Η χώρα είναι πολλά χρόνια πίσω και πάντα απροετοίμαστη σε ότι μπορεί να συμβεί.

Ο Κουρουμπλής πρέπει να παραιτηθεί. Αν ήμουν Πρωθυπουργός, τώρα θα άκουγε τα πλοία να περνούν...

ΑΣ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ

Τα ποτάμια της θάλασσας παρασύρουν ότι βρεθεί στη ροή τους. Λογικό ήταν η ρύπανση απο το πλοίο να φτάσει στις παραλίες της Αττικής. Aυτό το δίδαξα απο τηλεόρασης το 2013. Δεν το μάθανε στη κυβέρνηση; Ήταν και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο μάθημα. Δεν ήταν μόνο ο Αυγενάκης της ΝΔ, που είναι και εύστροφος...


Όλα εδώ πληρώνονται. Άς πάνε στη Βουλή να κλάψουν πάλι, όπως τότε με τα Χημικά απο τη Συρία, που ήταν όμως άχρωμα. Εγώ δεν "ανησυχούσα" για αυτά, όπως τότε ειπώθηκε για μένα στη Βουλή. Οι ειδικοί δεν "ανησυχούν", ξέρουν. Οι μαλάκες "ανησυχούν" και τα σκατά της Στοάς Μακαντάση.

ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΑΤΗ

Η στήριξη του υπουργείου στον εφοπλιστή και η ανικανότητα του να αντιμετωπίζει κρίσεις είναι προφανής. Αμφιβάλω ότι μέσα στο πλοίο είχε κάποιος δίπλωμα ή ότι το πετρέλαιο που μετέφερε δεν ήταν λαθραίο.

Το λιμενικό είναι για άλλες δουλειές και ο Κουρουμπλής επίσης. Πολλά δεν βλέπουν ή τα αργοπορούν για να υπάρξει συγκάλυψη. Εφοπλιστής και υπεύθυνοι είναι ακόμη ελεύθεροι.

Στο βυθισμένο πλοίο υπάρχει ακόμη πετρέλαιο για να αφαιρεθεί; Δεν είμαι σίγουρος... Το φορτίο ήταν ασφαλισμένο; Γιατί αυτή η διαδικασία δεν έχει ξεκινήσει τόσες ημέρες; Πότε ασφαλίστηκε το πλοίο για θαλάσσια ρύπανση;

Η Στοά Μακαντάση να προσέχει ποιούς προωθεί σε υπουργεία, γιατί μπορεί να προκαλέσουν μεγάλες οικολογικές καταστροφές και να κρύβουν απατεώνες.

Με την "αργοπορία" Κουρουμπλή πήραν δουλίτσες και εταιρείες τύπου Αχόρταγος που ρούφαγαν νερό απο τις παραλίες... Μήπως ήταν απο αυτές που μεταφέρουν και τα λαθραία καύσιμα στην Αττική;

Τις πέτρες στις οποίες έχει κάτσει το ίζημα, οι μαλάκες τις αφαίρεσαν απο τις παραλίες;

Σχετικά άρθρα
  1. How Long Will the Gulf of Mexico Oil Spill Last?
  2. Effects of Oil Spills 
  3. How Oil Breaks Down in Water

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

====================================
>>>>>>>>>>>>>> ΠΡΟΣΟΧΗ >>>>>>>>>>>>
====================================
Παρακαλώ τα σχόλια σας να είναι ΜΟΝΟ πάνω στο θέμα του άρθρου. Σχόλια με κεφαλαία γράμματα θα κόβονται. Τα σχόλια να έχουν μέγεθος 8 γραμμών το πολύ αλλοιώς δεν θα δημοσιεύονται.